2020 METŲ APDOVANOJIMO FINALININKĖS

3 December, 2020
Comments Off on 2020 METŲ APDOVANOJIMO FINALININKĖS

Rima Kalinauskaitė

Rima Kalinauskaitė yra slaugos studentė Kauno kolegijoje. Rima atliko praktiką intensyvios terapijos skyriuje, kurios metu jai ir kilo idėja apie pacientų akių priežiūrą. Ji suprato, kad nėra vieningos sistemos, kuria vadovaujantis būtų prižiūrimos pacientų, kurie yra seduojami arba kurių kvėpavimas yra palaikomas ventiliavimo aparatu, akys.

Idėja. Pacientų, kurie yra seduojami ir (arba), kurių kvėpavimas yra palaikomas plaučių ventiliavimo aparatu, akių priežiūraRima nori užtikrinti tinkamą ir pakankamą pacientų, kurie yra seduojami ir (arba), kurių kvėpavimas yra palaikomas plaučių ventiliavimo aparatu, akių priežiūrą visose gydymo įstaigose, sukuriant aiškius ir paprastai taikomus akių priežiūros protokolus, taip sumažinant pacientų akių pažeidimo riziką iki minimalaus lygio.

Problema. Kai pacientui yra taikomas dirbtinis plaučių ventiliavimas arba sedacija, akių junginės ragenos pažeidimai yra neišvengiami ir pirmieji požymiai pasirodo jau antrą parą nuo gydymo pradžios. Intensyvios terapijos skyriuje beveik visas dėmesys yra skiriamas palaikyti gyvybines funkcijas, tačiau taip pat labai svarbu prižiūrėti ir saugoti paciento akis. Šiuo metu nėra sistemos, kuria vadovaujantis slaugytojai galėtų tinkamai ir optimaliai prižiūrėti pacientų akis.

Sprendimas padės išsaugoti pacientų akis nuo pažeidimų, kurie kyla taikant dirbtinę plaučių ventiliaciją ir/ar sedaciją. Vieninga tvarka – paprastai pritaikomi akių priežiūros protokolai – pagelbės slaugytojams kasdieniame darbe, suteiks daugiau aiškumo apie tinkamiausią ir optimaliausią akių priežiūrą, suvienodins taikomas praktikas tarp slaugytojų, skyrių ir gydymo įstaigų bei skirtingų šalių. Svarbu dalintis naujausiomis žiniomis ir praktikomis.


Aliesia Dulevičienė

Aliesia Dulevičienė yra bendrosios praktikos slaugytoja Respublikinėje Panevėžio ligoninėje. Aliesia norėjo padėti žmonėms, kurie susiduria su nepatogumais pandemijos metu, todėl ji atliko apklausą, kurios metu dauguma nurodė, kad sunkiausia jiems yra pratęsti vaistų nuo lėtinių susirgimų vartojimą.

Aliesia Dulevičienė Asm. archyvo nuotr.

Idėja. Išmanioji apyrankė, su kuria galima sekti medikamentų vartojimą ir priminimą, stebėti likučius ir pranešti apie rekomendacijas.

Asmenines apyrankes pacientui išduos sveikatos specialistas. Kiekviena apyrankė bus aktyvuota per įstaigoje esančią programėlę, kurią galės stebėti pacientas ar jo artimieji.

Išduodamas apyrankę, specialistas suves, kada ir kokius paciento rodiklius reikia matuoti (pulsą, arterinį kraujo spaudimą (AKS), gliukozės lygį) bei vaistų suvartojimo žymėjimą per medikamentų išmaniąją dėžutę (kuri bus susieta su išmaniąja apyranke).

Prietaisai leis garsinius, šviesos bei juntamuosius signalus. Praneš pacientui, kai reikia išgerti medikamentą, praneš, jei reikės vykti į gydymo įstaigą dėl rodiklių ar medikamento likučio. Gydymo įstaigai padės sekti pacientus, mažinant skambučių kiekį.

Problema. Apyrankė ir dėžutė spręstų problemą, kai pacientai neteisingai vartoja ar pamiršta suvartoti vitaminus, papildus, medikamentus nuo lėtinių susirgimų.

Sprendimas sudarys sąlygas teisingai vartoti pirmosios pagalbos medikamentus, sekti medikamentų likutį be skambučių į gydymo įstaigą, lengvai juos utilizuoti bei mažinti taršą. Taip pat pacientai rodiklius galėtų matuoti ir patys namuose, pratęsti receptą nuotoliniu būdu automatiškai (per sistemą, kurioje yra susieti apyrankės ir dėžutės rodmenys) ir galėtų paprasčiau atsiimti medikamentus iš vaistinės.

Visa tai mažina kontaktą tarp specialistų ir pacientų bei medikų darbo apkrovą, didinant darbo produktyvumą.


Antroji į finalą patekusi Aliesios idėja – tai racionalus įprotis. Naudodamiesi specialiai sukurtais prietaisais, slaugytojai, valdys medikamentų išdavimą, vartojimą, seks esamą likutį ir vykdys automatinį išdavimą, keičiant medikamentų pakuotes.

Problema. Pacientai ne visada prisimena ar geba laiku ir tinkamai vartoti medikamentus.

Sprendimas. Pacientui išrašomas elektroninis receptas ir nurodomas maksimalus medikamento išdavimo laikas, jei nėra fiksuoti netinkami rodikliai (sekama per išmaniąją apyrankę). Vaistai pacientui išduodami išmaniojoje dėžutėje, kuri garsiniu signalu ir ryškia blykste taip pat praneš, kad reikia suvartoti medikamentą. Koks vaistas ir kuriuo laiku jis bus išduotas – viskas užprogramuota sistemoje. Ekrane pacientas galės matyti ir garsiniu įrašu girdėti, kokį medikamentą vartoja.Slaugos specialistai galės nuosekliai ir be kitų pagalbos stebėti lėtinių susirgimų turinčius pacientus. Sumažinsime skambučių į registratūrą kiekį, eiles pas šeimos gydytojus (terapeutus) ir mažinsime transporto eismo sukeliamą taršą. Vaistai laikomi išmaniojoje dėžutėje bus nepasiekiami vaikams. Senjorai galės neišėję iš namų gauti medikamentų papildymą. Žinodami, kad jų sveikatos duomenys yra prižiūrimi, pacientai galės būti ramūs, kad jei kas nors nutiks, slaugytojai su jais susisieks.


Karolina Adomavičiūtė

Karolina Adomavičiūtė yra slaugos studentė Vilniaus universiteto  Medicinos fakultete. Idėja Karolinai kilo mąstant apie komunikacijos technologijų panaudojimą sveikatos apsaugos srityje. Ji norėjo surasti paprastą bekontaktį būdą tiesiogiai bendrauti su pacientu.

Karolina Adomavičiūtė Asm. archyvo nuotr.

Balso laiškas – tai idėja, palengvinanti slaugytojų bei pacientų žodinę komunikaciją. Karolina siūlo prie paciento lovos pritvirtinti nedidelį elektroninį įrenginį, kuris įrašo paciento balsą ir nusiunčia balso pranešimą į slaugytojo darbo kompiuterį. Slaugytojai tokiu pačiu būdu gali atsakyti pacientui. Specialisto kompiuteryje būtų matoma, kuris pacientas ir kada atsiuntė laišką. Visi laiškai būtų saugomi, o prireikus, juos būtų galima išklausyti dar kartą. Be to, toks bendravimas balso laiškais galėtų vykti ir tarp visų sričių ir skyrių specialistų per išmaniąją programėlę jų darbo kompiuteriuose ar telefonuose.

Problema. Pandemijos metu yra sumažėjęs pacientų bei slaugytojų tarpusavio žodinis bendravimas, nes baiminamasi užsikrėsti. Dėl nepakankamos komunikacijos atsiranda rizika, kad pacientai neteisingai interpretuos jiems pateiktą informaciją, o pasikonsultuoti ne visada yra galimybių. Be to, pacientai dažnai spaudžia iškvietimo mygtukus, nes jiems tiesiog trūksta bendravimo ar žodinio palaikymo, juk artimieji jų lankyti negali, o slaugytojai budi 24/7. Tuo tarpu slaugytojų krūvis yra didžiulis, dalis specialistų izoliuojasi, todėl optimalus iškvietimų paskirstymas yra būtinas, o tam reikalinga efektyvi komunikacija.

Sprendimas. Kai kuriuos pacientams kylančius klausimus galima išspręsti ir neapsilankius palatoje. Slaugytojai išklausę balso laiško iš anksto galės pasiruošti ir jie žinos, ko būtent pacientui reikia. Jei pacientas nori tik kažko pasiteirauti ir ateiti į palatą nebūtina – užtenka tik nusiųsti balso laišką


Antroji į finalą patekusi Karolinos idėja – tai išmanioji apyrankė, užtikrinanti saugumo jausmą. Karolina ieškojo būdų, kaip optimaliai paskirstyti darbo krūvį stacionaruose COVID-19 pandemijos laikotarpiu ir pagerinti pacientų emocinę savijautą. Ji pastebėjo, kad demencija sergantys pacientai patiria daug streso, nes negali būti tikri, kad pandemijos laikotarpiu net ir ligoninėje jais bus tinkamai pasirūpinta. Karolina pagalvojo, kad būtent apyrankė su įdiegtomis gyvybiškai svarbiomis funkcijomis leis užtikrinti saugumo jausmą, o apyrankės estetika nukreips mintis nuo ant kūno esančių hematomų ar įvestų kateterių. Karolina sako, kad labai svarbu derinti fizinę, emocinę ir dvasinę sveikatą.

Problema. COVID-19 pakeitė ligoninių, palaikomojo gydymo slaugos įstaigų, reabilitacijų ir kitų sveikatos priežiūros įstaigų kasdienybę: baiminamasi kontaktuoti ir būti užkrėstiems. Dažnas slaugytojų atėjimas į palatą ir pulso nustatinėjimas pacientams gali sukelti stresą ir iškreipti matavimo duomenis. Pacientai, turintys atminties sutrikimų gali pamiršti, kur esantys. Pandemijos metu, jei kai kuriems kolegoms reikia izoliuotis, slaugytojams tenka didesnis darbo krūvis.

Sprendimas. Apyrankėje būtų įdiegtos funkcijos: pulso matavimas, paciento vietos nustatymas ir iškvietimo mygtukas. Šios funkcijos itin svarbios, nes apyrankės nustatomi duomenys būtų nuolat siunčiami į slaugytojų posto kompiuterį ir pačiam slaugytojui į telefono programėlę. Bet kuriuo metu slaugytojai mato paciento vietą, jo pulsą, o pacientas gali bet kuriuo metu, iš bet kurios vietos pakviesti slaugytoją. Apyrankės dizainas būtų estetiškas ir atrodytų it aksesuaras, kuris daugeliui pacientų primintų anūkų dovaną.


Aušra Dubosienė

Pristatome paskutiniąją šių metų apdovanojimo įdėją ir ją pateikusią finalininkę Aušrą Dubosienę, kuri yra išplėstinės praktikos slaugytoja Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninėje Kauno klinikose. Aušra pastebėjo – kai COVID-19 rezultatų laukiantys arba sergantys pacientai yra izoliuojami, jie ne visada gali sužinoti išsamią informaciją apie savo būklę, taikomą gydymą ir sveikatos priežiūros paslaugų taktiką, todėl Aušra pasiūlė įrengti interaktyvų ekraną su vaizdine grafika palatose.

Aušra Dubosienė Asm. archyvo nuotr.

Problema. Vyresni pacientai dažnai pamiršta kokios procedūros ir kada jiems yra suplanuotos. Nežinioje dėl savo sveikatos būklės esantys pacientai jaučiasi pamiršti, neretai pyksta. Dėl žmogiškųjų išteklių stygiaus asmeniniai pokalbiai ir dažnas informavimas yra retesni.

Sprendimas. Technologijų laikais yra galimybė suteikti sergančiam infekuotam ar vyresnio amžiaus pacientui maksimalų informavimą ir dėmesį  ribojant fizinį kontaktą. Interaktyvus ekranas su vaizdine grafika padėtų izoliuotiems pacientams bei senjorams gauti informaciją apie gydymo/slaugos veiksmų taktiką: pvz., kokia yra artimiausia procedūra/tyrimas paskirti, kokie jau yra atlikti ir pan.

In News

Comments are closed.

About Us

Ut non nulla mi, eget imperdiet sem. Nam lacus ligula, venenatis vel aliquet eu, venenatis congue magna. Sed rutrum faucibus semper.

  • QUEEN SILVIA NURSING AWARD

    2013 m. gruodžio 13 d. įsteigtas kaip dovana Jos Didenybės Švedijos Karalienės Silvijos 70-ojo jubiliejaus proga. Apdovanojimą įsteigė Swedish Care International ir partneriai.

    Skaityti daugiau

  • APDOVANOJIMO MISIJA

    Apdovanojimas skiriamas siekiant suteikti galimybę ir paskatinimą slaugos studentams bei kūrybingai prisidėti prie pagyvenusių žmonių ir sergančiųjų demencija slaugos tobulėjimo.

    Skaityti daugiau